De beste reclame die je als bedrijf kan hebben is eigenlijk helemaal gratis. Mond-tot-mond reclame is namelijk de beste reclame, die je ook nog eens veel klanten kan opleveren. Alleen heb je daar niet altijd de controle over. Als je wel zichtbaar wil zijn voor nieuwe klanten, zul je ook andere manieren van reclame moeten proberen. We zetten een aantal opties voor jou op een rij, zodat je met weinig budget veel klanten kunt aantrekken.

Zorg voor een website

Allereerst is het belangrijk om een website te hebben. Dit is wel een behoorlijke uitgave aan het begin, maar daar heb je wel heel veel jaren plezier van. Kies daarom een goede websitemaker die aan al jouw wensen kan voldoen. 

Ben je zelf creatief? Dan kun je eventueel ook zelf een website maken. Het is een leuke klus en bovendien ben je er dan niet zoveel geld aan kwijt. Dus mocht je willen besparen op jouw budget, dan is het zelf maken van een website een heel goed idee.

Actief op social media

Daarnaast is het belangrijk om actief te zijn op social media. Zorg ervoor dat je wekelijks iets post. Het liefst zelfs dagelijks. Op die manier blijven klanten op de hoogte van jouw producten en diensten. Bovendien zorg je er zo voor dat klanten steeds in contact komen met jouw merk. 

Uiteindelijk zullen potentiële klanten die jou volgen toch overgaan tot interesse of zelfs tot een aankoop. Daarom is het dus belangrijk om actief te zijn en te blijven op social media. Het algoritme werkt op veel platforms anders. Daarom is het dagelijks, maar in ieder geval wekelijks posten heel erg aan te raden.

Een duidelijke folder 

Naast alle online bekendheid zijn offline promotiemiddelen ook nog steeds heel erg in trek. Je zult zien dat je met een goede folder actie ook een hoop nieuwe klanten kunt scoren. Hiervoor moet je wel duidelijke folders drukken

Een duidelijke folder bevat alle belangrijke informatie over jouw product en/of dienst. Daarnaast moet de contactgegevens van jouw bedrijf erop vermeld staan. Denk hierbij aan het adres, de e-mail en het telefoonnummer waarop jouw bedrijf te bereiken is. Zo kunnen potentiële klanten meteen contact opnemen als ze interesse hebben in een product of dienst uit de folder.

Een folder is ideaal om in jouw showroom neer te leggen voor potentiële klanten om mee te nemen. Een andere mogelijkheid is om deze een keer te versturen met de plaatselijke krant. Of leg de folders neer bij jouw stand op een beurs of ander evenement. Iedereen die een folder meeneemt wordt gezien als een potentiële klant. Nu nog de hoop dat je deze mensen ook echt aan jouw merk kunt gaan binden. 

Een uniek visitekaartje

Als bedrijf is het ook heel belangrijk om een visitekaartje te hebben. Zorg dat deze een uniek ontwerp heeft, dat meteen opvalt. Een visitekaartje gaat jou namelijk aan nieuwe klanten helpen. Het werkt een beetje hetzelfde als mond-tot-mond reclame. Alleen heb je hier iets meer invloed op.

Zorg ervoor dat je altijd genoeg visitekaartjes bij hebt als je een klant bezoekt. Na het afwerken van een dienst kun je een paar kaartjes achterlaten. Dat geeft hen de mogelijkheid om deze uit te delen bij familie en kennissen die ook op zoek zijn naar zo’n dienst of product.

Uiteraard zorg je er ook voor dat je het visitekaartje distribueert binnen jouw familie- en kennissenkring. Op die manier kunnen ze de kaartjes ook verder verspreiden onder hun familie, vrienden en kennissen. Dat zijn immers jouw potentiële klanten, die je snel binnen kunt halen. De vertrouwensband is er immers al.